ΑΝΑΒΛΗΤΙΚΟΤΗΤΑ

Σημαίνει να αφήνεις κάτι για πιο μετά, σκόπιμα, γνωρίζοντας ότι πρέπει να γίνει. Είναι στην ανθρώπινη φύση και όλοι το έχουν μέχρι ενός σημείου. Αλλά κάποτε οδηγεί σε συναισθήματα τύψεων, ανεπάρκειας και μελαγχολίας που μπορεί να οδηγήσουν σε μεγαλύτερα προβλήματα που ίσως να σταθούν εμπόδια στην ακαδημαϊκή σου επιτυχία.

Το πιο κάτω ερωτηματολόγιο της Judy Provost αναφέρει τις 7 συνθήκες που ίσως δείχνουν ότι η αναβλητικότητα επηρεάζει αρνητικά τη ζωή σου.

1.___ Μερικές φορές νιώθω άρρωστος/η από το σωματικό και ψυχολογικό στρες επειδή αφήνω ατέλειωτη δουλειά.

2.___ Κάποτε νιώθω μελαγχολία, με χαμηλή αυτοπεποίθηση για την αναβλητική μου συμπεριφορά.

3.___ Μερικές φορές παραλύω και δυσκολεύομαι να πάρω αποφάσεις

4.___ Νιώθω ότι έχω χάσει το σεβασμό των άλλων λόγω της αναβλητικής μου συμπεριφοράς.

5.___ Η ποιότητα της ακαδημαϊκής μου απόδοσης είναι χαμηλότερη από ότι μπορώ πραγματικά να καταφέρω.

6.___ Είχα σοβαρά προβλήματα στις σχέσεις μου λόγω της αναβλητικότητας. 7.___ Η αναβλητικότητα μου είναι εμπόδιο στην επίτευξη σημαντικών στόχων μου.

Εάν επέλεξες δύο ή περισσότερα σχόλια από πιο πάνω, τότε ίσως η αναβλητικότητα να επηρεάζει τη ζωή σου με αρνητικό τρόπο.

Γιατί αναβάλλεις; 6 Λόγοι που κάνουν τους ανθρώπους να αναβάλλουν.

1. Έλλειψη Ικανοτήτων – Δεν ξέρω πώς να το κάνω

2. Έλλειψη Ενδιαφέροντος – Αυτό το υλικό με κάνει να βαριέμαι

3. Έλλειψη Κίνητρου – Δεν νιώθω να θέλω να το κάνω

4. Έλλειψη Αυτοπεποίθησης/Τελειομανία – Νιώθω ότι θα αποτύχω

5. Φόβος Αποτυχίας

6. Αντίδραση – Δεν μπορείς να με υποχρεώσεις να το κάνω

Τι μπορείς να κάνεις για να μειώσεις την αναβλητικότητα σου;

1. Οργάνωση – Προγραμματισμός Χρόνου.

2. Βάλε στόχους και ακολούθησε το σχέδιό σου.

3. Βρες στήριξη και εμψύχωση.

4. Δημιούργησε σύστημα ανταμοιβής για τον εαυτό σου . 5. Αναγνώρισε και απόρριψε παράλογα πιστεύω.