ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ

Μερικοί λόγοι ελλειμματικής προσοχής και συγκέντρωσης και εισηγήσεις:

I. Εξωτερικοί Παράγοντες- Τηλεόραση, Θόρυβοι, Διακοπές- Αυτά τα χαρακτηριστικά του περιβάλλοντος που προκαλούν διακοπή στη συγκέντρωση. Για να μειώσεις τις εξωτερικές ενοχλήσεις, ΒΡΕΣ ΕΝΑ ΚΑΛΟ ΜΕΡΟΣ ΝΑ ΜΕΛΕΤΑΣ!

ΠΩΣ: Κάνε αυτό το χώρο εξειδικευμένο για διάβασμα που θα εμπνέει εσένα. Μην το χρησιμοποιείς για ύπνο ή ξεκούραση (απέφυγε το υπνοδωμάτιο).

ΓΙΑΤΙ: Όταν μπεις σε αυτό το χώρο θα ξέρεις ότι είσαι εκεί για να διαβάσεις. Το μέρος θα αποτελέσει υπόδειξη και θα σε αφήσει να δημιουργήσεις το συνήθειο της μελέτης όταν βρίσκεσαι εκεί.

ΠΩΣ: Να σιγουρευτείς ότι ο χώρος είναι καθαρός, έχει καλό φωτισμό, καθαρό αέρα και εξαερισμό, άνετη καρέκλα και γραφείο ή μεγάλο τραπέζι για να τοποθετήσεις όλο το υλικό που χρειάζεσαι. Να σιγουρευτείς ότι έχεις όλο το υλικό μαζεμένο (λεξικό, χαρτί, συνδετήρα, και ό,τι άλλο χρειάζεσαι.)

ΓΙΑΤΙ: Ο καλός φωτισμός, εξαερισμός και μια άνετη καρέκλα θα σε βοηθήσουν να είσαι σε εγρήγορση. Το μεγάλο γραφείο/τραπέζι σε βοηθά να βρίσκεις ό,τι χρειάζεσαι με ευκολία και η μαζεμένη γραφική ύλη θα βοηθήσει να μην υπάρχουν διακοπές για εξεύρεση τους.

ΠΩΣ: Να σιγουρευτείς ότι ο συγκεκριμένος χώρος δεν έχει τηλεόραση, θέα σε τροχαία κίνηση και ένταση, ούτε σε αντικείμενα που προκαλούν απόσπαση της προσοχής.

ΓΙΑΤΙ: Ο ήχος του τηλεφώνου, οι επισκέψεις στο ψυγείο, μια ματιά στην τηλεόραση δημιουργούν όλα διάσπαση προσοχής και συγκέντρωσης.

II. Εσωτερικοί Παράγοντες – Ανησυχίες, ονειροπόληση, προσωπικές δυσκολίες, σκέψεις κ.α. Οι εσωτερικοί παράγοντες είναι πιο δύσκολο να οριοθετηθούν από τους εξωτερικούς. Η προσπάθεια ελέγχου τους δεν αποτελεί θέμα προσωπικής θέλησης και κινήτρου αλλά σχεδιασμού και εξεύρεσης τρόπου «ελευθέρωσης» του μυαλού για μελέτη.

ΠΩΣ: Αναποφασιστικότητα και ονειροπόληση: Μπορούν να μειωθούν εάν αποφασίσεις τι θα μελετήσεις και πότε, με το να αναπτύξεις ενδιαφέρον για τα θέματα που διαβάζεις και να βάλεις όρια για διάβασμα.

ΓΙΑΤΙ: Η αναποφασιστικότητα για το τι να διαβάσεις είναι χάσιμο χρόνου. Η ονειροπόληση ανάμεσα σε άλλα είναι μια διαφυγή από αυτά που δεν θέλουμε να κάνουμε ή ένας τρόπος αντίδρασης στην προσπάθεια να διαβάσουμε πολλή ώρα χωρίς διάλειμμα.

ΠΩΣ: Προσωπικές δυσκολίες. Εάν σε απασχολούν ενώ διαβάζεις πρέπει να κάνεις θετικά βήματα για να τα επεξεργαστείς. Αφιέρωσε χρόνο σε αυτές τις δυσκολίες – όχι την ώρα της μελέτης – είτε μόνος, είτε με τη βοήθεια ειδικού.

ΓΙΑΤΙ: Θα δρουν σαν εμπόδιο στη συγκέντρωσή σου