Οι δέκα καλύτεροι τρόποι για να μειώσεις το άγχος των εξετάσεων

1. Διευθέτησε μια συνάντηση με τον/ην καθηγητή/τρια σου δύο βδομάδες πριν την εξέταση για να διευκρινίσεις την ύλη.

2. Μείωσε το υλικό σου κάνοντας διαγράμματα, κάρτες σημειώσεων ή κάποιες «σελίδες κλειδιά».

3. Μάθε τεχνικές χαλάρωσης για να χρησιμοποιείς κατά το διάβασμα και την εξέταση (π.χ. βαθιές αναπνοές, προοδευτική χαλάρωση μυών, νοερή σκέψη, θετικός μονόλογος).

4. Πήγαινε στην τάξη νωρίς ώστε να καθίσεις όπου θέλεις. Απόφυγε άτομα που θα σου προσθέσουν άγχος.

5. Ρίξε μια ματιά στις ερωτήσεις για να εξοικειωθείς με το γραπτό. Υπογράμμισε λέξεις ή φράσεις κλειδιά στις οδηγίες.

6. Υπολόγισε το χρόνο σου ώστε να μπορέσεις να τελειώσεις το γραπτό. Δείξε όσο το δυνατό περισσότερη δουλειά ώστε να πάρεις επιμέρους μονάδες.

7. Αν «κολλήσεις» ή αρχίσεις να αγχώνεσαι, κάνε ένα μικρό διάλειμμα για να ανανεωθείς (π.χ. πιες νερό, τεντώσου, κάνε διαφραγματικές αναπνοές).

8. Μην πανικοβληθείς αν δεν ξέρεις μια απάντηση, απέκλεισε επιλογές που ξέρεις ότι είναι λάθος και κάνε την πιο λογική πρόβλεψη.

9. Αν έχεις ώρα ξανακοίταξε τις απαντήσεις σου. Μην αλλάξεις μια απάντηση εκτός και αν είσαι σίγουρος/η ότι η καινούργια απάντηση είναι η σωστή.

10. Χρησιμοποίησε θετικό μονόλογο και στάση κατά τη διάρκεια της εξέτασης. Αντάμειψε τον εαυτό σου μετά την εξέταση για το ότι την ολοκλήρωσες και δεν επέμεινες σε πιθανά λάθη.